Tudásbázis

Sportital kisokos I.

Folyadékpótlás okosan című cikkünkből megtudhattátok, hogy milyen fontos szerepe van a folyadékbevitelnek, különösen hosszan tartó és/vagy megterhelő sporttevékenység esetén. A fizikai aktivitás során verejtékezéssel folyadékot és elektrolitokat vesztünk, ami a teljesítmény romlását eredményezi.

Tudásbázis

Tej a sporttáplálkozásban IV.

A sportolók számára az általános fehérjebeviteli ajánlás kb. 1,2-2 g/ttkg/nap nemtől, kortól, sportágtól függően. Zsírtömegcsökkentő étrend melletti edzések, „befogyasztás”, különösen megterhelő edzésidőszakok alkalmával időszakosan e fölötti, kb. 2-3 g/ttkg/nap bevitelre is szükség lehet.

Tudásbázis

Tej a sporttáplálkozásban III.

Ha tejről beszélünk, akkor alapértelmezésben a tehéntől származó tejről van szó. Minden más esetben meg kell jelölni a származást, pl. juhtej, kecsketej. Hazánkban döntően a tehéntejfogyasztás a jellemző, és csak elenyésző mennyiségben van jelen kecske- és juhtejfogyasztás.

Tudásbázis

Tej a sporttáplálkozásban I.

Te is biztosan hallottad már, hogy „A tej élet, erő, egészség” vagy „Csupa erő, csupa izom, minden reggel tejet iszom!”. Ám kétségtelen, hogy napjainkban mégis a tejfogyasztás az egyik legvitatottabb táplálkozási kérdés.

Tudásbázis

Szárnyakat ad. Vagy mégsem?

Ha lendületre, gyorsaságra, testi és szellemi frissességre vágyunk, a legjobb, amit tehetünk, hogy megiszunk egy energiaitalt – legalábbis a reklámok szerint.

Tudásbázis

Folyadékpótlás okosan

A víz számos fontos szerepet tölt be a szervezetben. Szükséges egyebek mellett a vér térfogatának fenntartásához, a testhőmérséklet szabályozásához, a tápanyagok szállításához és az izomegyensúly fenntartásához.

Magyar Antidopping Csoport